گروه پایه چهارم ابتدایی بروجرد
 
قالب وبلاگ

حل مسئله : مهمترین عامل حل هر مسئله ای درک کردن سوال مسئله می باشد. باید کودک اول باید به صورت شفاهی آموزش ببیندکه سوال از او چه می خواهد. به این منظور برای فراگیران توضیح می دهیم که هر سوال از چند قسمت اصلی تشکیل شده است.

الف) سوال چه می گویند؟      ب) چه اطلاعات عددی داده است؟     


ادامه مطلب
[ ۱۳۸٩/۱٠/٥ ] [ ۱:٠٠ ‎ق.ظ ] [ گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد ]

روش ضرب عدد در  مضارب 10

این روش به دو صورت می توان انجام داد . الف ) به کمک اسکناس ( البته برای انجام تمرینات ضرب و تقسیم از کپی اسکناس به جای اسکناس اصل ، می توان استفاده کرد ) . احمد 5 اسکناس 10 تومانی دارد. او چند تومان دارد؟ ( به تعداد 5 اسکناس به دانش آموزی می دهیم تا شمارش کند.) و در ادامه اسکناس های 100 1000-2000-5000 تومانی می توان استفاده کرد. در روش دوم استفاده از ماشین حساب است. ( از دانش آموزان می خواهیم که با خود یک ماشین حساب بیاورند) . عدد 3 را در ماشین حساب بنویسید، اکنون بدون پاک کردن یا برگشت به عقب ( در ماشین حساب ) آن را به عدد 30 تبدیل کنید.

یا به عدد 300 یا 3000 یا ... و هم چنین عدد های دیگر . در این جا دانش آموز با انجام چند تمرین به نتیجه ای که می خواهیم می رسد و شوق یاد گرفتن آن برایش چند برابر می شود.

[ ۱۳۸٩/۱٠/٥ ] [ ۱٢:٤٦ ‎ق.ظ ] [ گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد ]

تلفیق دروس جهت یادگیری بهتر دانش آموز( هنر در خدمت دروس دیگر )

یاد گیری مطالب دروس مختلف با استفاده از هنر و کاردستی ، بسیار راحت شده و برای دانش آموزان به عنوان خاطره ماندگار می ماند. برای یادگیری دروس ریاضی ، علوم ، جغرافیا و... می توان از زنگ هنر نیز استفاده نمود.

در ساعات درس هنر می توان کاردستی های مربوط به هر درس را انجام داد مثال:  کشیدن نقشه یک شهر با امکانات و راهنمای نقشه ، ساختن  کوه ، رشته کوه ، جلگه ، کره جغرافیا ( به کمک انواع توپ ها ) و...  یا درس علوم ساختن انواع جانوران بی مهره به کمک خمیر بازی و.... یا درس ریاضی : ساختن چرتکه و اشکال هندسی به عنوان کاردستی و...

نمونه کار دانش آموزان در زنگ هنر( درس جغرافیا و علوم تجربی ) فوق برنامه  

[ ۱۳۸٩/۱٠/٥ ] [ ۱٢:٠٦ ‎ق.ظ ] [ گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد ]

حل مسئله : مهمترین عامل حل هر مسئله ای درک کردن سوال مسئله می باشد. باید کودک اول باید به صورت شفاهی آموزش ببیندکه سوال از او چه می خواهد. به این منظور برای فراگیران توضیح می دهیم که هر سوال از چند قسمت اصلی تشکیل شده است.

الف) سوال چه می گویند؟      ب) چه اطلاعات عددی داده است؟      ج) چه می خواهد؟

مثال: احمد می خواهد با چند جعبه ، مداد های خود را مرتب کند. اگر او 35 مداد داشته باشد. و در هر جعبه 6 مداد قرار گیرد . او به


ادامه مطلب
[ ۱۳۸٩/۱٠/٤ ] [ ٧:٢٤ ‎ق.ظ ] [ گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد ]

 زندگی ما تلفیقی از بازی و ریاضی می باشد و یاد گیری ریاضی بسیار آسان است ، چرا که ما با ریاضی  زندگی می کنیم . اگر در تمرینات خود از عدد های بزرگ یا تعداد اعداد زیاد  استفاده کنیم ، باعث وحشت دانش آموزان می شود. پس سعی کنیم که توهم سخت بودن ریاضی را از ذهن دانش آموزان پاک کنیم . سوالات و دروس متفاوت ریاضی ، جز سایه ای وحشتنا ک نیست. بنده در کلاس به دانش آموزان می گویم که ، وقتی یک مورچه روی یک چراغ قوه ( یا جلوی هر منبع نور ) عبور می کند سایه او روی دیوار چگونه است؟


ادامه مطلب
[ ۱۳۸٩/۱٠/٤ ] [ ٧:۱٩ ‎ق.ظ ] [ گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با سلام و صلوات به آقا امام زمان عج و سلامتی کلیه همکاران عزیز فرهنگی عناوینی که در این وبلا گ مشاهده می کنید اندوخته های سالها تجربه می باشد
موضوعات وب
RSS Feed

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان