گروه پایه چهارم ابتدایی بروجرد
 
قالب وبلاگ

1-      حل مسئله یکی از روش های آموزش ریاضیات است. ولی این موضوع صرفاً به آن معنی نیست که باید مجموعه ای از مهارتها و راهبرد ها را مستقیم به کودکان انتقال داد. بهترین روش تدریس از طریق سوال کردن می باشد.  ( ایجاد انگیزه)

   همکار ان در تدریس علوم تجربی و اجتماعی و بخوانیم از این روش استفاده می کنند ولی در ریاضی کمتر است. مثلاً : چرا در کوهپایه ها شهر ها بیشتر است؟ خوب همکار محترم چرا در ریاضی سوال نمی کنیم که : . چگونه به این مسئله بپرادزیم؟


1-      در تدریس ریاضیات ، باید عاملی که کودکان را به کلاس درس علاقه مند می کند ، شناخته شود.اهمیت فوق العاده این که ما باید به دانش آموزان  کمک کنیم تا اندیشه های ریاضی را چه در مدرسه و چه خارج از آن به کار ببرد.

2-      مبنای همه آموزش ها باید بر آزمایش ا ستوار باشد، به خصوص آزمایشی با مواد کمک درسی که ساخته ی خود کودکا ن است.

3-      گفت و گو در مورد ریاضیات باید یکی از اهداف آموزشی باشد. کودکان باید در مورد آن چه انجام می دهند ، بحث و گفت و گو کنند. شادمانی حاصل از حدس زدن و یافتن درست از طریق گفت و گو در باره ی ریاضیات حاصل می شود.بدبختانه بسیاری  از دانش آموزان و معلمان ریاضی را به عنوان مجموعه ای از حقایق و مهارتها نگاه می کنند ، که باید حفظ شود. و این یکی از عواملی است که درس ریاضی را سخت تر می کند.

4-      این مفهوم که بسیاری از اندیشه ها ی ریاضیات با هم ارتباط دارند، باید گسترش داده شود.

5-      معنا جویی در ریاضیات باید به عنوان زمینه ای در آموزش مورد توجه قرار گیرد. مثا ل : چرا وقتی یک شی را از جاهای مختلف می بینیم متفاوت است ؟ یا چرا ضرب را به این صورت انجام می دهیم؟

6-      کار گروهی در ریاضیات باید به یک روش معمول تبدیل شود. کار کرد به صورت تنهایی در سطوح بالاتر انجام می گیرد ولی، کودکان باید با یک دیگر کار کنند . چون به علت تفاوت آن هاست  که می توانند از هم یاد بگیرند.

7-      نیاز های متفاوت کودکان باید از مورد ملاحظه قرار گیرد . ( کودکان دارای ادراک متفاوت هستند و از طریق عوامل متفاوتی نیز تحریک و بر انگیخته می شوند)

8-      برای کودکان باید فرصت های برابر در یادگیری ریاضیات فراهم شود. ( تمام کودکان چه ضعیف و چه باهوش باید از امکا ن دست یابی به مبا حث پیشرفته ریاضیات را داشته باکشد و اگر به کودکان فرصت داده نشود، یاد نمی گیرد)

9-      پیشرفت کودکان در زمینه ی ریاضیات باید از طریق آزمون های کتبی تشخیص داده شودو آزمون ها باید شامل مباحث جدید باشد و وسیله ای برای تشخیص توانایی حل مسئله ، استدلال و سایر اهداف آموزشی باشد .

حل مسئله : حل مسئله فرایند به کار گیری دانسته ها و دانش قبلی در مواجهه باموقعیت های جدید و ناشناخته است .

 بر گرفته شده از کتاب : کمک به کودکان در یادگیری ریاضیات   ترجمه : مسعود نوروزیان

[ ۱۳۸٩/٩/۱٦ ] [ ۱:٤۸ ‎ق.ظ ] [ گروه پایه دوم و چهارم ابتدایی بروجرد ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با سلام و صلوات به آقا امام زمان عج و سلامتی کلیه همکاران عزیز فرهنگی عناوینی که در این وبلا گ مشاهده می کنید اندوخته های سالها تجربه می باشد
موضوعات وب
RSS Feed

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

خدمات وبلاگ نویسان جوان